Rolf  -  November  2008  -

Ter onderbreking van mijn 4 weken durende trip naar Nepal heb ik begin november 3 dagen de Namaste Primary School bezocht. Op het internet enkele maanden voor vertrek de website gevonden van de stichting uit Delft. Het leek me leuk om wat op het schooltje te doen. Uiteraard wilde ik niet met lege handen aankomen. Daarom besloot ik al vlug om voor mijn verjaardag geld te vragen voor de school in Nepal. Samen met wat losse donaties en eenzelfde kado-aktie van een kennis had ik al snel een mooi bedrag bij elkaar.

de Namaste Primary School met van daar het mooie uitzicht op de Annapurna Range

Eenmaal in Nepal aangekomen eerst Kathmandu verkend, een trekking gemaakt naar het Annapurna Base Camp en Chitwan bezocht. Na dit alles in Pokhara contact gezocht met Laxmi en de dag daarna de school bezocht. Ik heb er een geweldige tijd gehad, samen met Petra, een andere vrijwilligster die er die periode ook was. Heb een heerlijke maaltijd met kip gemaakt voor de kids, heb een nieuwe wip/wap laten maken en op advies van Julia stelten laten maken. Dit was echt een daverend succes.

Sharmila helpt

en ik dus ook en Laxmi en Sabina de heerlijke kip het pannetje pruttelt

de leraressen Chandra en Sita scheppen het eten op en daarna is het smikkelen voor de kids

de rode wip-wap waar de kinderen een ontzettende lol mee hebben.      Er was al een groene.

en dan de stelten.....eerst even zelf uitproberen.......een fanatstisch stuk speelmateriaaal waar vele lol van hebben

Ook hebben we een spelletjesmiddag georganiseerd, waarbij we echt enorm gelachen hebben, en de kinderen nog meer. Heb nu met eigen ogen gezien dat het geld van de stichting goed wordt besteed.

De 2e dag kom je aan op school en de kids spraken me al aan met “Goodmorning Rolf “.

de spelletjesmiddag.........een soort estafette met div. materialen, de aankleedrace, snoephappen en zaklopen

de overheerlijke Nederlandse kruidnootjes uitdelen.     Iedereen was er verzot op

fotolijstjes knutselen met groep 7

cijferspel in nursery cijferspel met  ........ .........de dobbelsteen vingerpoppetjes gekregen zo is het maar net!!!

Tijdens mijn verblijf hier in Nepal heb ik me vaak afgevraagd wat nu eigenlijk het hoogtepunt zou gaan worden; het uitzicht op ABC, de neushoorns in Chitwan, de tempels in Kathmandu of toch het schooltje in Pokhara ?? .....Ik ben eruit !!!
Het bezoek aan de school was toch wel het hoogtepunt van de vakantie!

Helaas moest ik op tijd naar Kathmandu vertrekken en heb daardoor Julia net misgelopen in Pokhara. Ik ga Julia en Brigitte zeker een keer opzoeken, dat komt goed. Ik ben weer een hele ervaring rijker ….

Namaste,

Rolf