De 2 dames van  'Stichting Namaste Nepal'

Wij, Julia de Zwart (1961) en Brigitte de Jong (1965) uit Delft, hebben op 12 augustus 1999 ‘Stichting Namaste Nepal’ opgezet. Een stichting ter ondersteuning van hulpbehoevende kinderen in Nepal. Wij richten ons voornamelijk op het basisonderwijs voor kansarme kinderen, omdat deze groep ook recht heeft op onderwijs. De eerste jaren t/m maart 2006 hebben we een basisschool voor arme kinderen gesponsord. Daarna hebben we, door omstandigheden, het roer omgegooid en hebben een eigen school laten bouwen in het zuiden van Pokhara. Tenslotte was dit ooit een hele grote droom van Julia.

Naast ons gewone werk besteden we heel veel van onze vrije tijd aan de stichting. O.a. het bijhouden van deze web-site, rommelmarkten, donateurs/sponsors  werven en collecteren. Vaak ontvangen wij ook mensen die een bezoekje willen brengen aan onze school of er voor langere tijd heen willen om te helpen. We gaan ook bij mensen op bezoek die informatie willen over de stichting. Al met al is het ontzettend leuk en interessant om te doen en te weten dat je er wat voor terug krijgt. Namelijk heel veel blijde gezichtjes van heel veel kindertjes, omdat ze door onze sponsering naar school kunnen. We hopen dit mooie project nog heel lang voort te kunnen zetten.
Onze verslagen zijn te volgen onder de button : Bezoeken J en B