15 april 2008 - baisakh 3  2065  het nieuwe schooljaar begint

De laatste examens waren van 18 t/m 27 maart. De eindrapporten werden op 31 maart uitgedeeld. Iets vroeger dan normaal i.v.m. de  verkiezingen op 10 april. Van alle 134 kinderen die examen hadden gedaan is ruim 80% overgegaan. Bij de uitreiking van de rapporten was ook weer menig ouder aanwezig. Een aantal dagen erna zijn de inschrijfdagen geweest en hebben er zich uiteindelijk 167 kinderen aangemeld.

Nursery/peuterklas           30 leerlingen

Kindergarten/kleuterklas   34 leerlingen

Klas 1                              30 leerlingen

Klas 2                              29 leerlingen

Klas 3                              16 leerlingen

Klas 4                              15 leerlingen  en

Klas 5                              13 leerlingen.

Dit jaar zijn we, na uitgebreid overleg, toch gestart met een nieuwe klas. Klas 5 oftewel groep 7. Vanaf nu is de ‘Namaste Primary School’ een volledige basisschool.

Helaas hadden Dhana en Priya zich afgemeld voor het nieuwe schooljaar en moesten we op zoek naar 3 (ook één voor klas 5) nieuwe leerkrachten. Na het plaatsen van een advertentie in de lokale krant en de hulp van o.a. Leoni, een Nederlandse vrijwilligster, zijn we daar dan toch in geslaagd. Het team wordt nu versterkt door Chandra, Tara en Sita. Drie dames die er echt zin in hebben.

De eerste week hadden de kinderen tot 13.00 uur les/voorbereiding. Daarna konden de leerkrachten zich bezig gaan houden met o.a. boeken kaften, het bespreken van de extra taken en het doornemen van het schoolregelement.

We hopen dat het, mede door de aanwezige vrijwilligers, een succesvol jaar zal worden.