Inzameling voor Stichting Namaste Nepal van Basisschool ΄de Regenboog’ uit Zeewolde

Op onze school kunnen de kinderen elke maandagochtend geld meenemen voor een goed doel.

Aan het begin van het schooljaar kiezen we twee goede doelen uit waar we elk een half jaar voor sparen. Dit jaar kozen  we Stichting Namaste Nepal uit voor het eerste half jaar. Via familie uit Delft (buren van Julia en Brigitte) hoorden we over de stichting en dat sprak ons wel aan.

De kinderen brachten trouw geld mee en vorige week konden we 400 euro overmaken voor het schooltje. Als afsluiting van de spaaraktie hielden we nog een knuffelinzameling. Dit omdat we wisten dat Julia en Brigitte voor alle 180 kinderen een knuffeltje mee willen nemen als ze het schooltje in Nepal bezoeken. Op onze school zitten 220 kinderen dus we hoopten dat we in ieder geval voor ieder kind een knuffeltje zouden krijgen. De inzameling was een succes en vorige week konden 400 knuffels!!! (tien vuilniszakken vol) overhandigd worden. Op de Regenboog hadden kinderen en hun ouders drie keer de gelegenheid om voor schooltijd knuffels in te leveren.

Tineke overhandigd de cheque v.l.n.r. Julia Tineke Brigitte

Het was leuk om te zien dat het ene kind een dierbaar knuffeltje kwam brengen en een ander kind met een vuilniszak vol knuffels aan kwam zetten. Daar was thuis gelijk grote opruiming gehouden. Al met al was het heel leuk om deze aktie te houden en om de knuffels persoonlijk aan Julia en Brigitte te overhandigen.