15 april 2009 - baisakh 2  2066 - het nieuwe schooljaar begint

Eind maart heeft het overgangsexamen weer plaats gevonden. Van de 167 kinderen die we hadden in het begin van het jaar hebben er uiteindelijk 131 leerlingen deelgenomen aan het examen. Door het jaar heen verlaten zo nu en dan weleens een aantal kinderen de school. In de meeste gevallen komt dit doordat de ouders ergens anders gaan wonen in verband met hun werkzaamheden.

We kunnen dit jaar met trots vermelden dat we een eerste groep schoolverlaters hebben. Zeven kinderen van klas 5 zijn overgegaan en allemaal hebben ze zich kunnen inschrijven op een middelbare publieke school. De meeste met hulp van een andere organisatie.

Bij de uitreiking van het eindrapport op 6 april en in het bijzijn van vele ouders, kregen deze kinderen uit naam van Stichting Namaste Nepal een trofee aangeboden met een mooie inscriptie erin. Daarnaast kregen ze ook nog een schoolverlaters certificaat. In augustus zal Julia met deze kinderen contact opnemen en ze trakteren op een uitje. Het verslag met foto’s is hierover is dan natuurlijk weer te zien onder de button :  BEZOEKEN J&B.

Ook hebben de inschrijvingen van nieuwe- en oude leerlingen op deze dag plaats gevonden. Dit is makkelijker, omdat dan toch ook de ouders al aanwezig zijn en zij dan gelijk de jaarlijkse bijdrage van 300 rps per kind kunnen voldoen. We weten dan ongeveer hoeveel kinderen zich zullen melden op de 1e schooldag van het nieuwe jaar.

15 april ging de school weer open en startte we met 144 leerlingen. Met 72 meisjes en 72 jongens. Mooi verdeeld.

We hopen dat het 3e schooljaar van de Namaste Primary School een succes zal worden. Veel vrijwilligers hebben zich het afgelopen jaar weer voor ons en de kinderen ingezet. De één een dag de ander een paar maanden. Iedereen met de beste intenties, want het is niet altijd even makkelijk een vrijwilliger te zijn in Nepal. We zijn ze dan ook heel erg dankbaar wat ze voor ons project doen.