De Oostpoortschool en de Stichting Namaste Nepal

Hoe het begon…..

Op een zondagmorgen, onder het genot van een kopje koffie, las ik (Arja) een  leuk artikel in de Delft op Zondag over 2 reislustige dames. Ze waren niet alleen reislustig, maar ze hadden ook iets moois gedaan. Omdat ik ooit ook in Pokhara ben geweest, sprak het mij heel erg aan. Mailtje gestuurd en al gauw contact gekregen. Omdat ik op de Oostpoortschool in Delft werk, en wij regelmatig iets organiseren voor een goed doel, heb ik tijdens een teamvergadering van het project vertelt. We kregen een videoband te leen van Julia en Brigitte over het schooltje. Deze heb ik in de klassen laten zien en erover gepraat met de kinderen. Dit maakte bij sommige kinderen diepe indruk.

Kerst 2003

Met mijn klas (groep 3/4/5) wilde ik met Kerst mooie kerstkaarten maken.

Samen bedachten we toen dat we die kaarten ook zouden kunnen verkopen voor de school in Pokhara. Dat is ook gebeurt en in totaal werd er € 52 opgehaald.

Tijdens een kerstdienst in de kerk is er gecollecteerd en is er € 520 opgehaald. Een mooi resultaat dus.

Stichting Namaste Nepal neemt de cheque in ontvangst

Op 8 april was het dan zover.

Uit handen van directeur Jan de Grauw ontving Julia de cheque van € 520.

Julia vertelt .... kinderen stellen vragen direkteur Jan de Grauw de geweldige cheque

Tijdens deze uitreiking deed de directeur de toezegging dat de Oostpoortschool de school in Pokhara blijvend wil steunen. Het lijkt de school een leuk idee om leerlingen schriftelijk contact te laten onderhouden met leerlingen van de school in Pokhara.

Groetjes
Arja