Mijlpaal voor de bouw

Het is fantastisch om mee te kunnen delen dat we deze maand de
€ 30.000
euro gepasseerd zijn voor de bouw en inrichting van onze nieuwe basisschool voor kansarme kinderen. We willen dan ook iedereen hartelijk danken voor de mooie donaties. Op vele manieren is er geld ingezameld en opgehaald.  (verjaardagsfeestjes, huwelijken, 50-jarig huwelijk, inzamelactie op een school, afscheidsfeestjes bij bedrijven, rommelmarkten, wereldreis acties, schenkingen van stichtingen en goede doelen en natuurlijk alle privé donaties van familie, vrienden, kennissen en geïnteresseerden.

De bouw is in volle gang. Eind september wordt er begonnen met het storten van de betonlaag voor de 2e verdieping. Van 8.00 uur s-‘morgens tot 17.00 uur s-‘avonds zal er heel hard gewerkt worden. Deze klus moet namelijk in één dag gebeurt zijn. Voor de 50/60 mannen en vrouwen is het dan weer feest deze dag, want dit moet gevierd worden. Tijdens de middagpauze krijgen ze een goede maaltijd met rijst, groenten en geiten vlees en een frisdrankje cola of fanta.  Dit wordt door Julia en Brigitte persoonlijk aangeboden. Binnenkort komen de recente foto’s hiervan op de site te staan. Het wachten is op het fotorolletje uit Pokhara.

In november zal Julia weer naar Pokhara gaan om te kijken hoever de bouw dan gevorderd is.
Aan de volgende punten zal o.a. aandacht besteed gaan worden:

* de kleur voor de buiten/binnen kant van de school;
* alle desbetreffende vergunningen voor het runnen van deze basisschool;
* het laten maken van alle tafels, banken en schoolborden;
* de inrichting van keuken en bibliotheek;
* de bouw van het toiletgebouw;
* de aanleg van elektriciteit en watervoorziening naar de school;
* de naamsregistratie van de school

Er zal dus een heleboel geregeld moeten worden in deze korte periode.

De afgelopen tijd zijn er weer een aantal mensen naar Nepal vertrokken met een hele boel extra bagage voor onze nieuwe school. Dit keer verzamelden we o.a. legpuzzels, frisbees, lotto, memory, springtouwen, houten beachball sets, een groot hinkelkleed, een groot ‘mens-erger-je-niet’ kleed, domino enz. De peuterklas (nursery) zal namelijk verdeeld worden in 2 groepen. Een klas waar ze gewoon les krijgen en een klas waar er al spelende geleerd gaat worden. We hebben van de stichting ‘Moments of Joy’ ook een mooi geldbedrag gekregen om aldaar te besteden aan speelgoed, sportmaterialen en/of lesmaterialen.

Ondertussen hebben we ook het aantal leerkrachten bij elkaar die zich als een team zullen ontfermen over de leerlingen van de school.

We zijn al een aardig eind op de goede weg en hopen deze ook zo voort te zullen zetten. We gaan ervoor!!!
GEEF ZE EEN TOEKOMST……….GEEF ZE ONDERWIJS!!!

Namaste