Bezoek van W. Brandsma en L. van der Heeft met hun kinderen uit Delft  -Juli 2004-

Onze reis

Van 11 juli t/m 7 augustus 2004 hebben wij een bezoek gebracht aan India en Nepal

“Wij” dat zijn Wiebe Brandsma, Lenneke van der Heeft en onze drie dochters, Karin, Marjan en Femke.

Op eigen gelegenheid hebben we rondgetrokken door Rajasthan en Uttar Pradesh.

Route: Delhi, Mandawa, Bikaner, Jaisalmer, Jodhpur, Jaipur, Agra, Varanasi.

Van Varanasi zijn we in een lange dagtocht doorgestoken naar Kathmandu.

Vanuit Kathmandu zijn we verder Nepal ingetrokken: Pathan, Baktapur, nagarkot. Pokhara, Citwan park, Lumbini.

Op deze tocht zijn we dus ook in Pokhara geweest, twee nachten hotel Pokhara View aan de Lakeside.

31 juli

Op 31 juli vroeg opgestaan (4.00 uur) en ons naar Sarangot laten brengen om de zonsopgang boven het Anapurna gebied te zien. Helaas deels bewolkt. Desondanks zeer indrukwekkend.

Lopend afgedaald door bossen en rijstvelden , terug naar Pokhara. Diverse bloedzuigers moeten verwijderen.

De rest van de dag hebben we fietsen gehuurd en Pokhara en de omgeving van het meer verkend. Via de “Devils Fall”, een grot met tempel, een Tibetaans vluchtelingenkamp eind van de ochtend bij het schooltje aangekomen.

De school

We hadden pech dat het zaterdag was, de enige dag dat de kinderen vrij zijn.

Toen we bij het schooltje rondkeken kwam al gauw, de directeur Agni naar buiten.

We waren zeer welkom, zeker toen we vertelden dat we uit Delft kwamen en Julia en Brigitte kenden.

Agni heeft ons rondgeleid door de school en ons ,deels op zijn kantoortje, veel verteld. Over de 176 kinderen tussen de 4 en 14 jaar, over de 6 klassen, over zijn uitbreidingswensen, het onderwijs in het engels, over de financieel moeilijke situatie en over de steun van de Stichting Namaste Nepal.

Het ideaal van Agni is om naast goed onderwijs ook alle kinderen elke dag een goede maaltijd te geven. Dat is nog niet te realiseren. Via onze donatie ter plekke lukt dat weer voor een enkele dag. Dan hebben de kinderen er ook nog wat aan dat we geweest zijn.

Na 1,5 uur namen we hartelijk afscheid van een betrokken directeur.

Voor ons en vooral ook voor de kinderen een zeer interessant bezoek en een fantastisch voorbeeld van directe en effectieve Nederlandse hulpverlening.

Hulde aan de Stichting Namaste Nepal.